fredag den 4. april 2014

Stengips figurer

Hej

1000 tak for de søde kommentarer på mit forrige indlæg, og jeg vil lige svare på spørgsmål ang. stengips pynten. 
Stengips er pulver som blandes med vand og så hælder jeg det i små forme, hvor det hærder op og vupti så er der scrap-pynt :) 
Jeg har også forsøgt mig med alm. gips men det holder ikke nær så godt. 

Jeg bruger forme fra Martha Stewart, Mod podge og så har jeg lavet nogle selv med Mold-n-pour fra Ranger ink.



Nogle af figurerne, som kransen og borten er lidt smalle så dem har jeg ikke haft held med at få hele ud af formen :( Bien og hjertet er nogle af mine favoritter.

Mold-n-pour er noget masse man blander og trykker en figur ned i, så hærder den op. Man fjerner figuren og nu kan man bruge formen til at støbe i. 

Der findes mange video på nettet om disse produkter som giver super inspiration.

*Gitte*


9 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud i hvert fald Gitte, og dine er bare rigtig fine.
    Tusind tak for info omkring det her.

    SvarSlet
  2. Fed metode at lave sit eget personlige pynt på!

    SvarSlet
  3. Fed metode at lave sit eget personlige pynt på!

    SvarSlet
  4. Tak for forklaring om hvordan det bruges. Jeg syntes at rammen er super flot, men de andre er nu også spændende. Jeg tager ideen med på tirsdag, hvor vi skal have scrap hos mig. Måske Dorte/Fasters korthus kender det.

    SvarSlet
  5. Svar
    1. Jeg køber stengips i panduros hobby

      Slet
  6. Det ser vildt lækkert ud det du har lavet. Min hjerne havde lidt svært ved at se det for sig, men efter at have kigget pådine kort forstår jeg ;-) Mit spørgsmål er bliver det ikke meget tungt? Ikke at det gør noget til de kort der skal håndbæres :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De vejer lidt så jeg bruger det mest til æsker og kort der ikke skal sendes.

      Slet
  7. Hej...sitter här och inspireras av allt fint du skapar.
    Fundera på att köpa Mold-n-pour och göra egna dekorationer. Hur många formar räcker det till på ett ungefär....normalstora till kort tänkte jag?
    Ha en fin dag/Gunilla

    SvarSlet